Čím se plní lidská srdce

Za hluboké normalizace se moc cestovati nedalo. Nebyly devizové přísliby, nebyly výjezdní doložky, leda pro spolehlivé Husákovy lidi. My ostatní jsme museli čísti dobrodružné knihy z exotických krajin. Těch vycházelo dost!

Jedna z nich byla sto let stará a jmenovala se Pouští a pralesem. Napsal ji Polák Henry Sienkiewicz a líčila osudy dvou dětí – Poláka Staše a Angličanky Nely – kteří jsou uneseni muslimy.

pousti-a-pralesem

Pamatuješ, milý čtenáři? Pokud jsi ze starší generace, asi jsi ji také četl.

Nu, a v této knize byla věta, která se mi vryla do hlavy. Popisuje domorodce na horním Nilu a říká: „Černoši jsou mírní jako beránci, než jim islám naplní srdce krutostí.“

Měřítky dnešního intelektuálního světa jest tato věta rasistická, ksenofóbní a islamofóbní, ale přesto mi přijde dosti výstižná. Jak jsem tak viděl různé konvertity, tak „naplnění srdce krutostí a nenávistí“ je přesně to, co bylo znát. Tím víc, že nejvíce konvertitů se chytá v těch nejhorších mešitách.

Takový konvertita se rozhlíží po svých příbuzných a nevidí už svoje sourozence a rodiče, ale špinavé nevěřící, které je nutno buď také přesvědčiti k islámu, nebo uvrhnout do stavu poddanství. Jeho manželství s nemuslimem jest automaticky rozloučeno.

Takový konvertita se rozhlíží po památkách vědy, kultury a umění své bývalé civilizace, a místo nádhery vidí díla nevědomosti (džahílije), která mají v nejlepším případě chátrati na dešti, v nejhorším být zničena vojenskou mocí, jako Buddhové v Bamijánu nebo dokonce pyramidy a sfingy v Egyptě.

Takový konvertita se rozhlíží po ženách na ulici, a vidí necudné kuběny bez šátků, které si za svoji zkaženost zaslouží vše špatné, co se jim stane.

Takový konvertita se rozhlíží po supermarketu, a místo lahví vína, tekutého slunce, které dává radost pijícím, vidí šejtánův nápoj, který je podle pravidel Šaríji záhodno roztlouci lahev po lahvi a vylít do odpadu.

Takový konvertita vidí zloděje, kterého chytili pro krádež housky, a neřeší v duchu otázku, zda nekradl z hladu – vidí někoho, jehož ruka má být uťata, i kdyby šlo o tři koruny devadesát.

Takový konvertita vidí nevěrnou manželku a neřeší v duchu otázku, zda nehledala lásku jinde, když doma pominula – vidí někoho, kdo má být veřejně ukamenován.

A to vše proto, že jeho srdce bylo naplněno nenávistí a krutostí, která si navíc nárokuje původ od samotného Boha.

Milý čtenáři, pokud bys chtěl dostávati e-mailem upozornění, že vyšel nový článek, zajdi doprava nahoru. Najdeš tam nápis „Sleduj novinky e-mailem“. Tam vlož adresu a klikni na Sleduj. Dá se to vždy zase zrušit.
Reklamy
%d bloggers like this: